Snabba bilder med gammal kamera

Jag har plockat fram min gamla kamera som legat oanvänd i ett skåp i över ett år. Det är en Lumix, Panasonic dmc-lx5 som jag köpte hösten 2011. Jag använde den nästan dagligen under ett år och sedan köpte jag min systemkamera, då blev det automatiskt mindre fotande med min lilla Lumix. Vi hade med den lilla kameran till BB för ca 1,5 år sedan men jag blev så himla besviken på bilderna, tyckte till och med att min mobil tog bättre bilder. Så efter det har jag faktiskt bara använt min mobilkamera och systemkamera. Det har funkat bra, men nu har jag börjat tvivla på om mobilen verkligen tar bättre foton är Lumix-kameran. Jag tror inte den gör det. Det senaste året har jag verkligen fattat grejen med manuella kamerainställningar och det gör att jag förstår vad jag ska göra för att få bättre bilder med min Lumix. Kombinationen med manuella inställningar och alla olika filter som finns att välja på i kameran har gjort att jag blivit på nytt förälskad i den gamla kameran som jag hade gett upp hoppet om. Så nu tänker jag att jag ska fota mer vardagsgrejer med Lumixen och att systemkameran får åka fram till mer festliga tillställen eller när jag fotar outfits, inredning och mat till bloggen. Jag tänker också att jag ska strunta i allt vad redigering heter när det gäller bilder tagna med Lumixkameran, det ska bara vara att fixa några inställningar på kameran, trycka på knappen och sedan vara nöjd med bilden. Som det ser ut nu tar jag minst tre bilder med samma motiv, väljer sedan noggrannt ut vilken bild som blev bäst och ägnar därefter 2-5 minuter/bild i photoshop. Det tar sådan tid och gör att jag inte hinner blogga så ofta som jag vill och att bilder samlas på hög i min externa hårddisk i väntan på att redigeras och sedan framkallas. Jag framkallar sällan bilder. Så härmed sänker jag kraven på bilderna jag publicerar här i bloggen. Ska jag vara ärlig så tror jag inte ni kommer märka någon jättestor skillnad, för det är faktiskt en rätt bra kamera trots att den har några år på nacken. Här kommer ett gäng Lumix-bilder som jag tagit den senaste veckan, kan väl förvarna om att jag verkligen gått loss på olika filter. 
 
Vardagligt | |
#1 - - Daniella 🌙:

Det är väldigt sällan nuförtiden jag har med kameran ut. Tycker iPhones nya mobilkamera funkar till vardags och sedan ett snabbt filter i vscocam :)

Svar: Jag kan tänka mig att iPhones nya mobilkamera är betydligt bättre än min mobilkamera, har en Samsung Galaxy s4... Det hela handlar ju om att måste vara enkel och smidigt att ha med sig och använda kameran, annars tas ju inga kort :)
soderomstan.blogg.se

#2 - - Jessica B:

Jättefina bilder ju!!!

Upp