Ett försök till grönare fingrar

Ni vet ju redan att jag försöker mig på att så egna tomater och aubergine och jag kan meddela att mina plantor mår bra och har växt till sig rejält (de flesta i alla fall) sedan jag sådde fröna. Jag ägnar rätt mycket tid åt plantorna, framför allt tomaterna, de har planterats om, flyttats runt i huset för att få solljus och vattnats ett x antal gånger. Än så länge har jag bara gått på magkänsla när det gäller skötseln av mina små plantor, jag har inte alls läst på utan bara gjort som jag tror att jag ska göra. Men sist jag var hos mina föräldrar slängde mamma fram två böcker som hon trodde jag skulle ha nytta av - Rätt ur jorden av Bella Linde och Lena Granefelt samt Odla tomater av Åke (fint namn!!!) Truedsson. Jag har även plockat fram en bok ur min egen bokhylla som heter Grönt! av Karin Eliasson (varför har jag inte läst mer i den tidigare??) så nu ska jag väl inte behöva fler odlingsböcker.
 
Mina fina krukor som jag fyndat på loppis. Längtar tills tomatplantorna kan planteras ut så jag kan fylla krukorna med pelargoner och andra fina blommor.
 
 
Trädgård | |
Upp