Kära tomten

 
Okej, nu är det bara 10 dagar kvar till jul. Jag antar att de flesta redan är klara med sina julklappar till mig, men jag tänkte det kunde vara roligt att knåpa ihop en liten önskelista ändå.
 

En vänstersträngad gitarr skulle vara hemskt roligt att ha. Det finns ett gäng gitarrer i min närhet som jag skulle kunnat spela på om jag varit högerhänt.. Men jag har provat och det går bara inte, vill inget annat än att vända på gitarren och spela åt rätt håll.
Iittalas vas Alvar aalto i äppelgrön färg har jag velat ha i många år. Tror den hade varit fin hos oss.
 
Paradisverkstadens kronärtskocka vas i grön färg hade också passat fint hos oss.
 
Denna polkafärgare ljusstake från paradisverkstaden är också väldigt fin.
 
 Jag skulle verkligen behöva ett skal till min telefon. Skaffade mig nyligen en samsung galaxy s7 och är livrädd att jag ska tappa den eller repa skärmen.
 
Vill gärna utöka kokbokssamlingen med vegetariska kokböcker som mera vego och vår gröna kokbok.
Det har nog inte undgått någon som läser den här bloggen att vi äter mat på dessa tallrikar, Rörstrands Swedish Grace. Tallrikssamlingen är dock långt ifrån komplett. Vi skulle behöva fyra stora mattallrikar, 10 "förrättstallrikar", 12 "desserttallrikar", 12 djupa tallrikar... he he..
 
En ganska klassisk julklapp men jag gillar det. Köper aldrig något från body shop själv, men tycker att de luktar som himla gott.
 
Kuddarna i Morristyg på Zazzle.se är fortfarande något jag önskar mig (de var med på min önskelista när jag skulle fylla 26). Kuddarna säljs i olika mått, jag skulle vilja ha 45x45 eller 51x51.
 Kuddar från svenskt tenn tackar jag inte heller nej till.
 
Sedan brukar jag även önska mig julpynt. Tänker att det är ett perfekt tillfälle att utöka julpyntet här hemma.
Till mitt luciatåg önskar jag mig en till tärna, en tomte och en häst.
 
Adventsstjärnor i halm eller näver är jättefint och går bara att hitta på loppis.
 
De tyska Heissner-tomtarna är något jag alltid önskar mig. Samlar ju på dessa tomtar. Jag har en del tomtar i mellanstorleken och skulle gärna utöka samtligen med stora eller minitomtar samt lite ovanligare krukor.
 
Överlag är allt gammal julpynt fint och något jag blir glad av att få.
 
 
Listor | |
Upp