Min lördag

 
I lördags gick jag upp vid åttatiden och hade en tanke om att jag skulle dokumentera hela dagen -  ni vet det klassiska inlägget Ett foto i timmen. Det visade sig vara en svår uppgift... Jag glömde bort att fota eller tyckte det var pinsamt att ta fram kameran bland folk så jag försökte fota så fort och diskret jag bara kunde = inte så många bra bilder. Vi tar en titt på hur de där bilderna från lördagen blev.
 
Började med frukost. Chiapudding gjord på havredryck och apelsinjuice, avokadomacka, kaffe och juice. En bloggig men god frukost.
 
Tog en dusch, fixade hår och ansikte. Under tiden tittade övriga familjemedlemmar på barnkanalen och jag var tvungen och att springa fram och tillbaka mellan badrummet och tvrummet pga blev nostalgisk av barnprogrammen, de visade ju för tusan Disneydags à la 90-talet (just detta avsnitt med lilla sjöjungfrun hade vi till och med inspelat på vhs när jag var liten).
 
Färdigfixad! Det blev en snabbsminkning, plattat hår och svart poloklännng.
 
Sedan satte vi oss i bilen och körde västerut, mot Jönköping. Åke somnade precis när vi körde in i Huskvarna, mycket lägligt...

Vi åkte till Ikea och där glömde jag bort att fota. Det var så tjockt av folk att vi hade fullt upp med att försöka ta oss fram (Ikea första lördagen efter löning he he). Köpte det vi kom för att köpa och åkte sedan vidare till östra centrum.
 
Klockan hade hunnit bli två och vi var jättehungriga. Vi gick till Condeco och beställde in veggilasange och fetaost- och tomatpaj. Åke hade redan ätit rejäl matsäck och fick smaka lite av vår mat. Avslutade det hela med kaffe och kanelbulle.
 
Efter fika och en runda på stan åkte vi mot Plantagen för att titta på stora golvväxter. Min moster har en blomsteraffär i vår stad och där köper jag alla mina växter, men eftersom hon inte säljer några golvväxter åkte vi alltså till Plantagen för att införskaffa några. Det slutade med att vi fick köpte en växt där och två på Ikea (mer prisvärt).
 
Jag tror klockan var fem när vi började åka hem i fullastad bil.
 
Väl hemma åkte jag förbi mina föräldrar för att kolla in deras utstyrslar och skjutsa dem till maskeraden de var skulle på. Tror inte mamma och pappa skulle uppskatta om jag bjussade på en bild från detta så vi hoppar vidare till vår middag. Henke gjorde ugnsstekt potatis och jag slängde ihop kikärtsbiffar och en pestohistoria med cashewnötter, soltorkade tomater, parmesanost och olivolja.
 
Åke hade sovit i bilen och var inte trött så han fick stanna uppe och äta mat med oss. När han väl somnat kollade vi på Bron, sedan somnade jag i soffan och gick och la mig alldeles för sent.
 
Vardagligt | |
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

mysigt :)

#2 - - lovisa:

mysigt inlägg! det här borde du köra fler gånger! :) haha, vi tänkte också åka till ikea i lördags och kolla lite växter, göra lite byten men sen bah "fan det är lördag. klockan är 14. och det är löningshelg. vi skiter i det". :)

Svar: Jag sak verkligen försöka. Gillar själv den typen av inlägg hos andra. Haha nej alltså Ikea en löningshelg är verkligen ingen hit, blir svettig av att bara tänka tanken..
soderomstan.blogg.se

Upp