En bukett till helgen

 
Glad fredag! Var tredje fredag har jag lite extra helgkänsla eftersom jag går av mitt nattpass på morgonen och sedan är långledig över helgen. Idag är en sådan fredag! Älskar den där fredagskänslan, känner inte alltid av den eftersom jag jobbar obekvämt, men den infann sig alltid när jag pluggande (alltså under alla år i grundskolan, gymnasiet och högskolan). Igår köpte jag en blombukett som kommer hålla hela helgen. Gillar idén med helgbukett, men glömmer ofta att köpa en. Ska försöka komma ihåg det i höst.
 
Jag har haft städmani hela veckan och gått omkring och dammat, putsat och fixat. Vet inte vad som hänt med mig, jag städar nästan aldrig. Henke städade lite förra helgen så jag antar att han fick igång mig med. Hoppas det håller i sig för det är väldigt trevligt med ett rent och snyggt hem. Ser ni förresten att vi bytt gardiner i matrummet? Hade ett par spetsgardiner från Ikea som hängt med i alla våra hem. Både Henke och jag var sjukt trötta på dem, men visste inte riktigt vad vi skulle ersätta dem med. Köpte till sist ett par enkla tunna vita gardiner och det blev ganska bra, betydligt bättre än spetsgardinerna.
 
Ikväll ska vi vara hemma, äta något gott och titta på en film eller några avsnitt House of cards. Bästa sättet att fira in helgen på. Hoppas ni får en trevlig fredagkväll!
 
 
Söderhuset | |
Upp