Lucia

Glad Lucia! Jag gick inte upp tidigt i morse för att titta på lucia på tv. Det är ju annars en mysig grej att göra idag, gå upp tidigt och krypa upp i soffan framför tv:n med lussekatter och pepparkakor. Jag har istället sovit, ska jobba inatt och behöver några timmars extra sömn på förmiddagen för att känna mig pigg inatt. Men ett litet luciatåg ska jag få se i eftermiddag när Åkes förskola ska lussa. Vi får se om han väljer att vara tomte eller stjärngosse, det är nämligen de kläder vi har hemma sedan tidigare och jag har inte haft lust att köpa något nytt. Hade han verkligen velat vara tärna eller lucia hade han givetvis fått vara det, men det känns onödigt att gå ut och köpa något när han inte ens bett om det.
 
Bilden är från julaftons morgon förra året. Här skymtar ni mitt lilla luciatåg.
 
 
Vardagligt | |
#1 - - Linnea:

Jättefin bild! Ser juligt och mysigt ut.

Upp