Årets första helgfrukost

Jo jag vet att det är årets andra helg, men förra helgen jobbade jag och då blev det inte direkt något tidigt matintag som kan kallas helgfrukost. Så denna lördagmorgon lyxade jag till det med två frukostfavoriter - chiapudding och avokadomacka. Puddingen gör jag av chiafrön, ekologisk havredryck och saft av en ekologisk apelsin, tar typ hälften havredryck och hälften apelsinsaft (måste göra så för att jag ska gilla´t). Toppade chiapuddingen med passionsfrukt. Avokadomackan består av ett stycke rostat bröd som jag ringlar olivolja på, mosar 1/3 avokado, pressar över limesaft, saltar och strösslar över chiliflakes. Och med kaffe och apelsinjuice blev det verkligen en helgfrukost som heter duga.
 
 
Ätbart | |
#1 - - a n n i k a:

Gott!

#2 - - lovisa:

avokadomackor med chiliflakes, <3 alltid succéfrukost!

Upp