En kvadrat i timmen

Igår försökte jag mig på något så bloggigt som "ett foto i timmen". Jag fotade med min telefon hela dagen och för att förstärka telefonbilderna gjorde jag dem kvadratiska. En kvadrat i timmen helt enkelt, fast ibland blir det två kvadrater och ibland kommer de oftare än en gång i timmen.
 
10:00 Frukost. Två knäcke med ägg och kaviar plus kaffe och apelsinjuice. Äter själv eftersom resten av familjen varit vakna några timmar. En mycket behövlig sovmorgon då jag haft ont i hals och leder de senaste dagarna.
 
11:00 Duschat kropp och lugg. Dags att trassla ut det långa håret.
 
11:00 nr 2. Det ösregnar ute och Åke vill ut och titta på regnet. Tur att jag kom ihåg att ta med stölvarna hem från förskolan inför Åkes "sommarlov".
 
12:00 Gör lite ärenden på stan. Byter en hatt som var för stor och köper en mörkläggningsgardin till sovrummet (ett måste för en nattarbetare).
 
12:30 Går ut med mina föräldrars hund Chippen. Det regnar fortfarande och den gamla hunden orkar inte gå så långt.
 
13:00 Åker till min moster i tron om att hon har öppen trädgård, men vi kom visst en dag för tidigt. Får smaka hennes egenodlade gurka och tomater. Åke äter upp hela gurka själv.
 
14.00 Hemma igen. Börjar laga lunch.
 
15:00 Äter majs- och sötpotatissoppa med rostade kikärtor och persilja plus quesadillas med tomat och ost. Jag äter knappt en tredje del, har ingen matlust trots att jag är jättehungrig. Enligt Henke är soppan jättegod.
 
16:00 Parkerar mig i soffan efter lunchen. Har feber. Inte konstigt att jag inte har någon aptit. Förklarar även mitt dåligt humör som jag verkligen försökt att hålla för mig själv under dagen.
 
17:00 Spenderar resten dagen i soffan. Tittar på några avsnitt av Maria Lang (oklart vad deckarserien från 2013 heter?). Minns knappt vad jag tyckte om deckargåtorna (skyller på febern) men scenografin var sjukt fin. Jag byter gärna ut vår ytterdörr till dörren på bilden.
 
Det var allt från min lördag som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. Idag mår jag bättre. Fortfarande ont i halsen men ingen feber. Har säkert haft feber i några dagar eftersom jag haft ont i lederna. Tur att jag har frisknat till eftersom jag ska jobba inatt. Ni har säkert koll på hur det ser ut inom sjukvården och på sommaren är det ännu mer pressat, då finns inget utrymme för sjuk personal. Okej, detta blev inte det peppigaste och gladaste inlägget jag skrivit men så blir det ibland. Ska försöka göra den här typen av inlägg lite oftare, väldigt kul att titta tillbaka på!
 
 
Vardagligt | |
Upp