Sill, potatis och en maffig jordgubbstårta

 
Vi åt lunch ihop med delar av släkten hemma hos min mamma och pappa. Henke och jag bidrog med västerbottenpaj, resten av maten hade mamma lagat. Jag har aldrig varit jätteförtjust i den klassiska sillunchen, men när en adderar lite pajer, god sallad och bröd blir det en mycket roligare lunch. Mamma hade också bakat en jordgubbstårta med flädermarinerade jordgubbar och lemoncurd som fyllning, så gott! Och fin. Hon kan verkligen baka tårta min mamma, hon bakade till och med våra pinterestiga bröllopstårtor. Årets midsommartårta är nog den finaste och maffigaste jordgubbstårta jag sett. 
 
 
Ätbart | |
#1 - - Lovisa:

Wow! Det var nog den maffigaste jordgubbstårtan som jag också sett!

#2 - - Ida:

Oj vilken jordgubbstårta! Så vacker och läcker! Det är ju så man får skämmas ;)

Upp