Fyllt skåpet med sista flyttlådan

Nu har golvet varit på plats i en vecka. Vi håller på att måla golvlister i källaren och när vi fått spikat fast dem ska jag visa hur rummet blev med det nya golvet. Sist jag skrev hade vi tömt matrummet på möbler och så tomt fick det stå hela veckan, jag kraschade nämligen i hög feber i slutet av veckan och orkade inte hjälpa till att flytta möbler förrän i söndags. Det var så skönt att få ordning på huset igen. Nu har jag fyllt det stora skåpet med vårt fina porslin och glas. Vi har ganska mycket glas och porslin, mer än de flesta vår ålder har jag fått för mig. Vi hade två flyttlådor på vinden som vi inte packat upp sedan vi flyttade in för mer än ett år sedan. I dem fanns våra vinglas, drinkglas och några kaffekoppar. Det var verkligen på tiden att de packades upp.

Skåpet köpte jag på Tranås Antik& Inredning för drygt två år sedan. Det sväljer hur mycket som helst. I en tredjedel av skåpet har vi allt glas. Jag har ställt glasen glest så de inte ska slå emot varandra.
 
De fina vinglasen från Orrefors. Det är ju pinsamt att de legat i flyttlådor i över ett år. Jag har saknat dem några gånger, men dragit mig för att gå upp på vinden och istället nöjt mig med Ikeaglasen à 9 kr styck.
 
 I andra delen av skåpet finns dessertskålar, extrabestick, kaffekoppar, tallrikar, tårtfat med mera. Den gröna lådan innehåller en tavla i porslin som väntar på att komma upp på väggen, det är väl det enda som inte riktigt hör till skåpet. Bra förvaring är ju verkligen viktigt och jag tycker det är riktigt kul att organisera i skåp och förråd.
 
 
Söderhuset | |
Upp