Lite allt möjligt

 
• Snön kom inatt, inte mycket men tillräckligt för att marken ska bli vit.
 
• Jag dricker ingefärsshots för att förhindra att den där hostan och det obehagliga i halsen ska bryta ut till en rejäl förkylning.
 
• Det är alla helgons helg och jag har tänkt lite extra på dem som inte finns kvar hos oss. Den jag tänkt allra mest på är faktiskt en väldigt speciell hund.
 
• Jag har insett att jag gillar vintertiden. När det börjar mörkna tänder jag en massa ljus i vardagsrummet och lyssnar på lugn musik.
 
• Sedan en månad tillbaka är det mest julmusik jag lyssnar på. Jill Johnssons julskiva samt Jul i folkton har varit mina favoriter i flera år.
 
• Åke och jag har börjat pyssla ihop. Han har fått en egen liten sax som han får klippa med under tillsyn. Så vi ritar, klipper och klistrar, i veckan har det bland annat blivit fladdermöss och spöken.
 
• Vi har köpt biljetter till Johnossi som spelar i Norrköping en fredag i mars. Kul att göra något tillsammans med ett gäng kompisar, det hör inte till vanligheten som småbarnsföräldrar. Måste bara fixa barnvakt också, men med sån här framförhållning borde det inte vara några problem.
 
 
Vardagligt | |
Upp