Jag-listan

Jag avslutar den här veckan med en listan, en jag-lista.
 
Jag gör: ofta två saker samtidigt. Ibland går det jättebra, ibland mindre bra.
 
Jag kan: stoppa in hela min knytnäve i munnen. Vilket partytrick... eller inte.
 
Jag köper: inte så mycket kläder och prylar som jag vill. Går ofta omkring med ett stort ha-begär, men tänker ofta flera gånger innan jag väl köper något och många gånger inser jag att det ändå inte passar på mig/hos mig.
 
Jag borde: lägga mig tidigare på kvällarna för då kommer jag antagligen orka gå upp tidigare på morgonen.
 
Jag måste: alltid platta mitt hår innan jag går utanför dörren.
 
Jag vet: att jag har svårt att ta kritik, bra som dålig.
 
Jag tycker: om grönt chai-te, långledighet och att sjunga sånger med Åke.
 
Jag tänker: för mycket på vad folk tycker om mig.
 
Jag förbrukar: alldeles för mycket tandkräm. Har nog halitofobi.
 
Jag lyssnar: helst på musik som jag själv har valt. Tycker inte det är så roligt att lyssna på någon annans musiksmak.
 
Jag drömmer: om ett färdigrenoverat hus och ett litet syskon till Åke. Vi har stora renoveringsplaner för huset som kräver ordentlig planering, tid och pengar. Den här renoveringen skulle verkligen underlätta saker och ting för oss och jag vill verkligen få det klart innan vi tänker på barn nr. 2.
 
Jag längtar: ofantligt mycket till jul.
 
Jag fasar: för vintern. Är inte alls sugen på kyla, mörker och blötsnö (kanske lite motsägelsefullt när jag längtar efter julen).
 
Jag använder: min knallgröna vindjacka lite för mycket. Har flera snygga kappor som ofta väljs bort till förmån för min vindjacka. Inte så stylish.
 
Jag njuter: av egentid och sovmorgon.
 
Jag blir: stressad av spontanbesök. Vill ha möjlighet att bestämma när och hur, vilket inte är så lätt när någon ringer på min dörr.
 
Jag äter: oftast ekologiskt och gärna vegetariskt, men kan ändå äta det mesta jag blir bjuden på.
 
Jag dricker: Lövbergs lila Harmoni, det enda kaffet som både är ekologiskt och rättvisemärkt (i alla fall vad jag kan se).
 
Jag struntar: i att färga håret. Känns onödigt för miljön och min ekonomi. Har inte färgat håret på tre och ett halvt år.
 
Jag ska: snart säga godnatt till min familj och åka till jobbet.
 
Jag sparar: på det mesta. Mat, pengar, kvitton, kartonger till t. ex. hårfönen, alla Åkes kläder, inredningstidningar, gamla skolböcker.... kan fortsätta ett bra tag till.
 
Jag brukar: dricka två muggar kaffe på morgonen.
 
Jag tittar: inte på något just nu. När vi hade tittat klart på House of cards insåg jag att jag behöver en paus från serier, kan vill helst se alla avsnitt på en gång och har väldigt svårt att vänta... Lite svårt när man kollar på serien ihop men någon som är precis tvärtom (Henke).
 
Jag läser: inget just nu. Har precis läst klart Forsdansen som min gamla klasskompis Ida Tidman skrivit. Första boken i en fantasytriologi om folksägner. Jag är så imponerad av dig Ida! Nu ska jag sätta igång att läsa Stanna av Flora Wiström.
 
Jag vill: lära mig att spela gitarr, men behöver en vänstersträngad gitarr (host host julklappstips).
 
 
Listor | |
#1 - - Ida:

Hej!
Vad kul att du läst Forsdansen! Jag ska också läsa Stanna någon gång när min läshög krympt lite :)

Superbra lista förresten, den snor jag nog helt fräckt :)

Upp