Halloween -99

Imorgon är det ju Halloween. Och alla helgons dag. Det är väl inte så ofta dessa högtider infaller exakt samma dag? Eller ja, var sjunde år kanske, när 31 oktober är en lördag. Hur som helts grävde jag i en låda med gamla foton och hittade en 10-årig Jorunn utklädd till häxa. Året måste varit 1999 när jag och en kompis hade genemsam Halloweenfest. Visar bilderna ikväll, känns lite bättre än att göra det imorgon faktiskt. Den här helgen jobbar jag, annars hade jag gått på en Halloweenfest jag är bjuden på. Sist jag var på en sådan fest var för 15 år sedan och då av bestod bålen av monsterdricka...
 
Hittade även en annan bild med mig utklädd... Den här bilden är från julafton -92. Jag fick en Pippidräkt i julklapp och vägrade att ta av mig den. De tslutade med att jag åkte hem invirad i en filt. Så för er som inte vet vad ni ska klä ut er till imorgon kanske Pippi Långstrump med blommig hatt kan vara något.
 
 
Tillbakablick | |
Upp