Ett inspirerande hem

 
Idag kommer nya Elle decoration ut i butikerna och månadens tidningen innehåller bland annat ett hemma hos-reportage hos en av mina favoritbloggare - Krickelin. Jag har läst reportaget på nätet men är hemskt sugen på att köpa tidningen. Kristins blogg är ganska nyupptänkt för mig, jag har känt till den länge och klickat in på den ibland, men det var först när hon och hennes familj flyttade till ett nytt hus för mindre än ett år sedan och inredde det med tapeter och möbler helt i min smak som jag verkligen fastnade för bloggen. Jag skulle kunna kopiera allt! Huset innehåller en hel del mönstrade tapeter (mycket William Morris som ni vet är en favorit hos mig) och blåa och gröna färger i dova toner. Henke och jag har renoveringplaner för vårt tv-rum och vår hall och vi kommer antaligen välja tapeten med de dansande tranorna till tv-rummet och en liknande, kanske lite ljusare, blå färg till hallen. Sedan inspireras jag av Kristins tavelväggar, växter, lampor och slitna möbler. Nu känner jag att jag verkligen måste skaffa mig ett ex av tidningen idag.
 
Bilderna är tagna av Andrea Papini och hittas på Elle Decoration.
 
Inspiration | |
Upp