Hemnets finaste trädgård

 
Då blev det så här igen. Jag kommer igång med bloggande, sedan går jag in i min intenvisa jobbperiod (50 arbetstimmar på en vecka, jodå) och allt faller på att jag inte förberett/förinställt inlägg för veckan. Det blir så svårt att komma igång efter en bloggpaus, jag har loggat in här flera gånger den senaste veckan, påbörjat inlägg men inte varit nöjd med det jag skrivit. Kul att många har tittat in här trots tystnaden och skoj att jag fått så många kommentarer om mitt gardinbyte. Kan uppdatera er om att jag bara fått upp en gardinlängd än så länge och jag har inte sytt upp dem än. Vad var det jag sa? 
 
Nåväl. Nu till något helt annat. Det här huset dök upp på Hemnet för några dagar sedan. Huset finns i staden jag bor i och får mig nästan att vilja flytta från söderhuset. Det är exteriören jag fallit för. Husets insida är lite för vit och beige för min smak och jag är inte helt förtjust i planlösningen. Det verkar i för sig vara i bra skick och grejer som bergvärme, nya elledningar och dränering är gjorda, sådant som en villaägare värdesätter. Men det jag verkligen gillar är färgen på fasaden, de gröna orginalfönstrena och framför allt trädgården. Vi kan väl ta en extra titt på trädgården.
 
Trädgården är riktigt stor för att vara en villaträdgård i stan. Framsidan är välordnad och baksidan är inhägnad och lekvänlig. Jag gillar att altanen går längst med hela husets baksida och så gillar jag det vita staketet, det påminner ju om ett fint staket jag skrivit om tidigare. Det är så mycket jag gillar med den här trädgården. Alla fruktträd, att den är indelad i etage och att den fortfarande är lite "vild" trots att den är så välarbetad. Gruset, stenarna och plattorna är "naturliga" och helt i min smak. Okej, jag ska sluta nu, låter snart som en mäklare. Mer info om huset och bilderna hitter ni här.
 
Och nej, jag överväger inte att buda på huset. Känner att jag inte kan flytta till ett hus för att jag gillar utsidan och trädgården. Det är verkligen inget fel på insidan, man jag vill hellre ha (vilket jag har) ett renoveringsobjekt där jag själv kan bestämma hur t.ex badrum. Dessutom är det ju ett ganska saftigt pris på det här huset och då tycker jag att en ska gilla allt med huset. Däremot sparar jag på bilderna och låter dem inspirera mig till att fixa i min egen trädgård.
 
 
Inspiration | |
#1 - - Ida:

Haha, jag såg också det huset (döfint, men insidan är inte i min smak heller) och tänkte på dig!

Upp