Vaknat upp till ännu en katastrof

 
Jag vaknade strax innan 17 efter att ha jobbat natt. Äter, hänger en tvätt och slår på datorn. Möts av vad som hänt i Bryssel på morgonen. Fruktansvärt. Håller just nu på att lyssna och läsa ikapp det jag missat när jag sov. Känner att jag måste skriva något om det här med tanke på att mitt förinställda inlägg om våra nya golv dök upp tidigare i eftermiddags. Känns ju ganska fånigt att skriva om renovering när Europa utsatts för ännu ett terrorbrott. Jag skriver sällan om politik i bloggen, tycker och vill inte att min blogg ska täcka allt som händer i mitt liv och i världen, men när sånt här händer så kan jag inte låta det gå obemärkt förbi. Vem som ligger bakom explosionerna är inte helt bekräftat än och jag ska inte göra en nyhetsammanfattning. Precis som jag skrev i november så måste vi försöka leva våra liv som vanligt och inte låta hat och rädsla ta över. Det är just hat och rädsla som gör att partier som SD eller presidentkandidater som Donald Trump når framgång. Jag försöker att inte vara rädd för terrorism, men jag är rädd för vart världen är på väg. Att dessa rasistiska partier och ledare får så mycket stöd, det är riktigt oroväckande och helt enkelt för jävligt. Jag vet inte vad jag ska skriva mer... Skulle vilja få till ett bra avslut på den här texten, men jag tror jag struntar i det. Har fått fram vad jag vill få fram och det får räcka.
 
 
 
Text | |
Upp