Våra julgranar genom tiderna

Imorgon kväll ska vi klä vår gran. Det blir den sjunde granen som Henke och jag klär tillsammans. Vi har faktiskt haft gran varje jul sedan vi flyttade hemifrån. Det har hunnit bli tre hem och sex julgranar. Lite roligt att vi aldrig placerat granen på exakt samma ställe och i år är inget undantag, det blir inte samma hörn som förra året. Granarna har verkligen varierar i storlek och form, min favorit är fortfarande vår första gran från 2009 som Henkes mamma högg åt oss. Tycker också att 2012 års gran var fin, men tycker ändå bäst om den klassiska rödgranen. I år blir det en rödgran, tät och betydligt mindre än fjolårets gran. Jag tror att pyntet blir lite annorlunda i år. Tänker ösa på med smällkarameller. Jag älskar smällkarameller i julgranar och i vintras pysslade jag ihop ett gäng till. Förhoppningsvis struntar vi också i kulorna, vi får se om jag kan övertala Henke om det...
 
 
Tillbakablick | |
Upp