Dukat bord för vänner

 
 
I lördags kväll kom fyra kompisar hem till mig för att äta middag och dricka vin. Jag stod för matlagningen och bjöd på jordärtkocksoppa till förrätt, lax, hasselbackspotatis, balsamicosås och sallad till varmrätt och vaniljglass, grädde och hallonsås till efterrätt. Oturligt nog försvann mitt lukt- och smaksinne på eftermiddagen (på grund av förkyldningen - hej bihåleinflammation) så jag hade verkligen ingen aning om hur maten smakade. Henke fick hjälpa mig att smaka av och tjejerna lovade att maten smakade gott. Det var verkligen jobbigt att bjuda på mat och inte veta hur den smakar. Hur som helst hade vi en jättetrevligt kväll. Fotande inget, men hann knäppa några bilder på dukningen innan tjejerna kom. Dukade med beige linne/bomullsduk, de gamla tallrikarna jag fick i studentpresent, rosor i flaskor och ljus.
 
 
Söderhuset | |
Upp