Eurovision song contest var tredje år

 
Det är bara två veckor kvar till maj, min absoluta favoritmånad. Då är det vår och förväntningar i luften och jag har alltid en speciell och positiv känsla i kroppen.
 
Maj är ju också lika med Eurovision song contest, årets musikhögtid om ni frågar mig. Ni får inte döma min musiksmak nu, eurovisionlåtarna är en katerogi för sig som inte går att jämföra med något annat jag lyssnar på. Hur som helst älskar jag allt med eurovision och jag kom att älska det ännu mer efter att ha sett det live i Malmö 2013. Den helgen är en av de roligaste helgerna jag varit med om. Kan ni förstå hur peppad och glad jag är över att jag, Sara, Jessica (←mina gamla eurovision-vapendragare) och Jasmine har fått tag på biljetter till finalen i Globen?!?!? Jag ska alltså se eurovision live igen, såååå kul! Jag kan verkligen leva med att åka på eurovision var tredje år (om inte oftare), det borde bli en tradition. Här kommer en bildbomd från 2013.
 
Jag och mina Eurovision-vapendragare Sara och Jessica.
 
Danska fans som förmodligen var ännu gladare efter att finalen avgjorts.
 
Det var 18 maj och årets första varma helg, riktig sommarvärme.
 
Vi kände oss lite bleka jämfört med många andra. I år ska vi satsa på kläder med liiiite mer färg och glitter.
 
Sara hade fixat flaggor åt oss.
 
Inne i arenan. Vi var så nöjda med våra platser.
 
Och så var sändningen igång. Magiskt.
 
Ser ni hur bra platser vi hade???
 
Anouk från Nederländerna.
 
Minns ni Moldaviens bidrag?
 
Greklands bidrag hette "Alcohol is free".
 
Ukraina.
 
Jag gillade Norges bidrag.
 
Loreen! Hennes framträdande var så mycket bättre live.
 
Den här mellanakten var däremot inte så bra live, gjorde sig mycket bättre i tv och var nog mest underhållande för svenskar.
 
Danmark vann med Teardrops och typ alla åkte över till Danmark för att festa.
 
Vi åkte hem till lägenheten i Malmö. I år ska vi också satsa på fest, har köpt biljetter till efterfesten i tele2arenan.
 
 
Tillbakablick | |
#1 - - Vapendragare Sara:

Den helgen är verkligen en av mina favorithelger :) och nu ska vi försöka toppa den!! 😍😍

Upp