Första skörden

 
Jag har inte skrivit något om årets trädgårdsodling. Förra våren fixade vi en liten köksträdgård med sju pallkragar och i år kunde vi odla i samtliga pallkragar. Jag har sått morötter, zucchini, olika salladssorter, dill, rädisor och spenat samt planerat ett gäng kryddor. Det växer i våra pallkragar, det är bara spenaten som inte riktigt vill komma upp ur jorden. Jag vet inte vad jag gör för fel, men jag funderar på att sätta nya frön. Rädisorna växer allra mest, jag har redan skördat flera stycken. Än finns det många rädisor kvar i pallkragen, men jag misstänker att jag får sätta nya frön om några veckor. Tycker det är så gott med en sallad av bara rädisor och isbergsallad och så lite vinägrett.
 
 
Trädgård | |
#1 - - Charlotte Uleskog:

Verkligen fräscht med rädisor i sommarsalladen! Gott.

Upp