Mina Håkanfavoriter

 
Hej! När ni läser detta sitter jag i bilen mot Göteborg, Ullevi och Håkan. Jag gissar på att Henke kör, jag sitter i passagerarsätet och Jessica i baksätet och så lyssnar vi på Håkanlåtar som Jess och jag väljer. Först blir det dock ett stopp hos min hos min kompis Sara i Västra frölunda och sedan vidare mot knytispickninck i närheten av Ullevi. Det ska bli kul att gå på Håkankonsert igen, var ändå tre år sedan nu. Första gången Håkan spelade på Ullevi var Åke bara några månader gammal och jag ammade fortfarande så det blev ingen spelning för mig. Jag har varit på ett gäng Håkankonserter, har ändå varit ett ganska inbitet fan sedan tonåren. Min bästa konsert är fortfarande den när han spelade i Flygeln i Norrköping 2006, jag var 17 år och klädd i cheap mondayjeans, converse, nyköpt Håkantisha och en massa pins. Det var tredje gången jag såg honom och han hade bara släppt 4 skivor varav de tre första fortfarande är mina absoluta favoriter. Det ska bli spännande att se vilka låtar han väljer att spela ikväll, vill bli överraskad så jag har försökt undvika att läsa för mycket om gårdagens spelning. Här är en lista på mina 20 bästa Håkanlåtar.
 
♥ En vän med en bil
♥ Klubbland
♥ Pistol
♥ Nu kan du få mig så lätt
♥ Kom igen Lena
 
♥ Dom kommer kliva på dig igen
♥ Gårdakvarnar och skit
♥ För sent för Edelweiss
♥ Tro och tvivel
♥ Jag vet vilken dy hon varit i
 

♥ Hurricane Gilbert
♥ Mississippi kan vänta
♥ Du är snart där
♥ Känn ingen sorg för mig Göteborg
♥ 13
 
 
♥ Mitt gullbergs kaj paradis
♥ River en vacker dröm
♥ En midsommarnattsdröm
♥ Det är så jag säger det
♥ Det kommer aldrig va över för mig
 
Fan, kan knappt begränsa mig till 20 favoriter... Måste tillägga att jag verkligen gillar hans fyra nya låtar, alla fyra är verkligen jättebra. Och så gillar jag de gamla låtarna Magiskt men tragiskt och Uppsnärjd i det blå.. Valborg är ju också rätt fin (fast liiiite överskattad). Och Ramlar är ju alltid Ramlar. Jag skulle kunna hålla på ett bra tag till...
 
Någon mer som ska på konserten ikväll? Vilken är din bästa Håkanlåt?
 
 
Listor | |
#1 - - Anonym:

Jag ska försöka få till en egen lista jag med, men tror (tänker att :)) det kommer bli sjukt svårt!! En sak är säker, utöver några av de du skriver så platsar dessa på topp 10 iaf: du är snart där, brännö serenad och kärlek är ett brev... Men svårt!!! :)

#2 - - Jessica :

Mvh Jessica :) :) :)

Upp