Smink - ny bas

 
Förra veckan köpte jag nytt smink. En bas fån Make up store som jag fick experthjälp att välja ut, blev till och med provsminkad. Det var länge sedan jag unnade mig bra smink, mer än tre år sedan om jag ska vara ärlig. Klart jag har fyllt på med nya foundations och mascaror, men annars har jag inte behövt lägga några större mängder pengar på smink. Nu tog allt slut samtidigt, är inte det typiskt (?) och med tanke på att jag har mycket kalasiga grejer inplanerade de närmaste månaderna tyckte jag att det var dags att investera i lite kvalitetssmink. Det blev en vattenbaserad foundation i en ganska ljus ton, den passade min egen hudton bäst. Ett kompakt puder som jag trivdes bäst i efter att ha provat några andra varianter. Sedan valde jag faktiskt ett skimrande solpuder som ett komplement till den ljusa basen, kommer använda den på näsa, kinder och haka under sommarhalvåret. Till sist köpte jag ett puder i en rosa nyans som jag tyckte var fin och som passade till solpudret.
 
Ni får ursäkta mitt inkorrekta "sminkspråk" för att vara mer exakt var det detta jag köpte:
Compact powder - beige
Bronzing powder - tan
Blush - sugar muffin
Liqiud foundation - milk
 
Jag har inte invigt sminket än, spar det till helgen då jag först ska till Jönköping och sedan Stockholm.
 
Ytligt | |
Upp