Helgmiddag med falafel, pulled oumph! och mojito

 
 
Jag tänkte komma igång med matlagningen på bloggen igen. Det har inte blivit mycket recept under sommaren, men nu är det dags att ta tag i det. Den här tiden på året är ju roligast att laga mat, det finns så mycket säsongsmat och dessutom vill en laga riktig mat igen efter månader av sallader och grillat. Igår kväll åt Henke och jag wraps till middag, Åke var hungrig före oss och fick en klassisk kvällsmat med smörgås och filmjölk. Vi provade pulled oumph för första gången, men ingen av oss var överförtjusta.. Henke gillade inte den svampiga konsistensen, vilket jag kan hålla med om till viss del. Jag tyckte dessutom att sojasmaken kändes för mycket. Det var helt klart ätbart, men inget vi kommer köpa igen. Tur att jag slängde ihop lite falafel också, det är ett säkert kort. Henke fixade mojito också, men den föll inte mig i smaken, tyckte att det bara smakade rom. Inte en fullträffad helgmiddag, men ändå roligt att prova något nytt.
 
 
Ätbart | |
Upp