Throwback Thursday - en 3-årings finkläder

 
Det är torsdag och jag tänkte att torsdagar numer ska innebära en tillbakablick här på bloggen. En så kallas Throwback Thursday eller TBT som det brukar förkortas. En gammal bild och en liten berättelse om bilden. Ska erkänna att jag hade lite beslutångest när jag valde bild, gamla bilder kan ju vara en månad gammal men de kan även vara 27 år gamla...
 
Idag blev det en riktigt gammal bild från tidigt 90-tal. Jag gissar på att jag är drygt tre år gammal. Fotot ingick i en serie med tre bilder, där jag poserade på lite olika sätt. Fotona hängde på väggen i tv-rummet hos mamma och pappa i många år. Antingen togs de i samband med att vi skulle ha gäster/åka på kalas eller så ville jag bara klä ut mig hemma. Den här klädseln var typ det finaste jag hade i garderoben. På kanintröjans baksidan var kaninernas ryggar med små svansbollar som stack ut, mycket tjusigt, och den plisserade kjolen påminde om drillflickornas kjolar. Jag var väldigt intresserad av drillflickorna som liten, de marscherade genom stan varje lördag (eller var det en gång i månaden?) och det var alltid lika roligt att se dem. Den här klädseln var helt enkelt min "drillflickeklädsel" eftersom jag tyckte att det fanns många likheter med deras kläder (de hade röd tröja, vit plisserad kjol, vita stövlar och vit baskerliknande hatt). Det där intresset försvann med åren och när jag hade åldern inne för att bli drillflicka var jag inte längre intresserad, haha..
 
 
Tillbakablick | |
Upp