Tidskrävande att byta gardiner

 
Bytte ju nyligen ut mina spetsgardiner i matrummet och tanken var väl egentligen att de nya vita skulle hänga där tills jag hittade något bättre. Det tog inte så lång tid innan jag hittade något bättre. Förra veckan köpte jag nämligen ett par ljusgrå längder i lite tjockare bomull som jag hoppades skulle passa bra till den blommiga tapeten och även funka med de mörka gardinerna i vardagsrummet intill. De funkar fint, men problemet är bara att det tar sån tid att byta gardiner. Det ska strykas och givetvis är gardinerna för bredare än strykbrädan så de måste strykas två gånger. När första längden till sist hängs upp är den alldeles för lång. Ja, det är minst sagt tidskrävande att byta gardiner. Jag är inte så säker på att jag kommer bli klar med det här gardinbytet den här veckan. Lite jag i ett nötskal, påbörja ett projekt och sedan tröttna.
 
 
Söderhuset | |
#1 - - Susanna:

Så fint du ahr det :)

#2 - - Angelica:

blev ju kanonbra det där! (:

#3 - - Hannah Margreta:

Tycker de blev jättefint med vita gardiner!

#4 - - sandra:

Haha blir helt matt bara av att läsa om hur det är att byta gardiner ;)

#5 - - Hanna Karlsson:

Det låter verkligen jobbigt! :-)

#6 - - Amanda:

Wow! Tapeten! Den är SÅ fin.

Upp